Myjnie automatyczne bramowe
Uniwersalna, dwu- lub trzyszczotkowa myjnia bramowa z możliwością dołożenia funkcji mycia wysokociśnieniowego. To w pełni zautomatyzowany samojezdny portal przystosowany do mycia wszystkich typów samochodów komercyjnych: autobusów standardowych, przegubowych i piętrowych, samochodów ciężarowych, cystern, samochodów dostawczych oraz samochodów osobowych.
Wyposażona jest w szczotki pionowe zawieszone na wózkach poruszanych za pomocą silników z przekładnią. Elektryczny napęd ich przesuwu poprzecznego, pozwolił na dokładniejszy pomiar siły docisku w każdej chwili do mytych powierzchni. Gwarantuje znacznie lepsze efekty mycia niż z użyciem siłowników pneumatycznych, które nie zapewniały tak dobrej kontroli, doprowadzając nawet do urywania słabo zamocowanych do pojazdu zewnętrznych elementów.
Szczotki pionowe dochodzą do siebie pozwalając na dokładne mycie powierzchni bocznych, przodu i tyłu pojazdu bez względu na szerokość. Ich przegubowe zawieszenie pozwala na dopasowanie się do wszystkich kształtów mytych pojazdów, nawet przy pochyłych powierzchniach bocznych.
Szczotka pozioma wersji trzyszczotkowej, której docisk jest również kontrolowany na bieżąco, gwarantuje dokładne mycie przodu, dachu i tyłu samochodu.
Przez zastosowanie napędów sterowanych częstotliwościowo uzyskano urządzenie cechujące się niewielkim zużywaniem się i małym zakresem konserwacji, o bardzo łagodnym i cichobieżnym przebiegu pracy. Wynikiem konsekwentnego stosowania stali ocynkowanej ogniowo oraz części wykonanych ze stali najwyższej jakości jest dobre zachowanie urządzenia w należytym stanie i jego dużą żywotność.
Dokładne i wydajne pompki elektryczne pozwalają na precyzyjne dawkowanie środków chemicznych i wymieszanie ich z wodą. Pojemniki z produktami chemicznymi umieszczone są wygodnie w jednej z nóg myjni. Problem osuszania zostaje rozwiązany poprzez wyposażenia urządzenia w instalację do nanoszenia wosku osuszającego. Istnieje również możliwość zainstalowania dmuchaw osuszających.
Możliwość korzystania z dwóch źródeł zasilania wodą sprawia, że myjnia jest w pełni przystosowana zarówno do pracy tylko z użyciem wody wodociągowej jak i z wykorzystaniem systemów recyrkulacyjnych. Woda z recyklingu może być użyta do wszystkich funkcji mycia oprócz nakładania wosku i ostatecznego płukania. Dzięki temu może zaoszczędzić nawet do 90% zużywanej wody.
Technologie zastosowane przy produkcji myjni, gwarantują jej długotrwałe, bezawaryjne działanie.
Myjnia ma możliwość realizowania 15 programów mycia , które mogą być dowolnie konfigurowane.
Mycie odbywa się za pomocą lanc, przez natrysk piany (detergentu) i spłukanie wodą pod wysokim ciśnieniem. Może on być wykorzystywany jako mycie wstępne (przed automatycznym), jako domywanie miejsc trudno dostępnych dla mycia szczotkowego (po automatycznym) lub jako samodzielne mycie ręczne pojazdów o skomplikowanych kształtach.
Dla każdej strony jest zainstalowany po jednym zestawie węży i lanc. Osobny system transportu węży do lanc, zamontowany do ścian lub profilu nośnego podestu roboczego umożliwia swobodne i wygodne posługiwanie się lancami.
- Kompletny stalowy portal ramowy ocynkowany ogniowo celem zapewnienia dużej żywotności i długiego czasu zachowania w należytym stanie.
- Napędy jezdne z silnikami sterowanymi częstotliwościowo, celem uzyskania łagodnego rozruchu i zmiennych prędkości.
- Zraszanie wstępne i końcowe przez układ dysz.
- Szczotki boczne ze regulowanym dociskiem i zmianą kierunku obrotów dla zapewnienia lepszej jakości mycia pojazdów.
- Elastyczne zawieszenie szczotek bocznych celem dopasowania się do różnych kształtów boków pojazdów.
- Overlapping umożliwia dokładne mycie bez pozostawiania niedomytych powierzchni w centralnych punktach przodu i tyłu pojazdu.
- Szczotka dachowa z regulowanym dociskiem i zmianą kierunku obrotów dla zapewnienia wyższej jakości mycia pojazdów.
- Napęd podnoszenia szczotki dachowej wyposażony w układ kontrolny dla zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu.
- Układ wodny dla wody świeżej albo uzdatnionej wody z recyrkulacji.
- Układy dozujące środki myjące i wspomagające suszenie z miejscem na zbiorniki stosowane w handlu, łatwe w obsłudze. Dwa systemy dozowania i podawania na pojazd środków chemicznych, mieszanych z wodą w urządzeniach myjni – szampon i wosk wspomagający suszenie.
- Szafa sterownicza ze sterowaniem mikroprocesorowym, zawierająca elektryczne aparaty łączeniowe i sterownicze, łatwa w obsłudze.
- Zintegrowany układ diagnostyczny przeznaczony do szybkiego rozpoznawania usterek.
- Ramy i elementy osłonowe wykonane z ocynkowanych blach stalowych.
- Koncepcja maszyny wymagająca niewielu czynności konserwacyjnych.
- Podłogowe szyny jezdne do zamocowania na kołki rozporowe, odpowiednio do długości hali.
- Przewody zasilające w wodę, kable energetyczne i sterujące.
WYPOSAŻENIE DODATKOWE
Do usuwania zgrubnych zanieczyszczeń w dolnej strefie boków pojazdu służy wysokociśnieniowe mycie wstępne. Wymagany do tego boczny układ wysokiego ciśnienia składa się z 2 obrotowych dysz umieszczonych po bokach wewnątrz portalu oraz niezbędnych rur, węży i zaworów. Do pracy bocznego układu wysokiego ciśnienia jest wymagana pompa wysokociśnieniowa o wydajności wynoszącej 100 l/min przy ciśnieniu od 100 do 150 barów.
Dodatkowy system (systemy) natrysku
Oprócz 2-ch standardowych układów natrysku środków chemicznych (szampon + wosk osuszający), można dodatkowo zainstalować systemy natrysku innych środków. Do mycia w myjni zaleca się stosowanie środków chemicznych (szampon, piana, piana aktywna, wosk/osuszacz, wosk konserwujący itd.) ulegających degradacji biologicznej.
Czytnik kart
Za pomocą czytnika kart jest możliwa praca w trybie samoobsługowym.
Urządzenie do mycia podwozi
Urządzenie do mycia podwozi składa się ze specjalnego segmentu z układem dysz mocowanych w podłodze budynku myjni. Urządzenie może do wyboru pracować z wodą zużytą, wodą uzdatnioną albo z wodą świeżą. Do pracy urządzenia do mycia podwozi jest wymagana pompa wysokociśnieniowa o ciśnieniu 30-70 barów.
Separator sieci
Oddzielenie zaopatrzenia w wodę od sieci jest stosowane celem zapobieganiu zwrotnemu przepływowi chemikaliów do sieci wodociągowej. Zespół ten jest umieszczany na zewnątrz w pomieszczeniu urządzeń technicznych i stosowany jest na życzenie lokalnych władz.
Automatyczne opróżnianie z wody
Automatyczne opróżnianie urządzenia z wody sterowane ręcznie lub termostatem działa jako zabezpieczenie chroniące przed zamarznięciem. Następuje całkowite opróżnienie poszczególnych przewodów rurowych przez otwieranie zaworów spustowych i wydmuchanie powietrzem. Przy wzroście temperatury ponad wartość krytyczną, następuje ponowne uruchomienie urządzenia.
Szyny prowadzące koła
Szyny prowadzące koła ustalają wstępnie boczne położenie pojazdów i stanowią ważne narzędzie do prawidłowego ich wprowadzania do hali myjni oraz ochrony myjni. Do ustalania położenia pojazdu bez systemu pozycjonowania na podczerwień, stosuje się zagłębienia dla kół w prowadnicach.
Wyłącznik/czujnik bezpieczeństwa (na portalu z tyłu)
Wyłącznik bezpieczeństwa na maszynie jest wymagany w przypadku, gdy z tyłu albo po bokach jest mniej niż 0,50 m wolnej przestrzeni w całej strefie przemieszczania się. Przy aktywacji ruch maszyny zostaje zatrzymany.
Osłony antyrozbryzgowe szczotek bocznych
Rozbryzgiwanie się wody myjącej ze szczotek bocznych na otoczenie względnie na ścianę hali albo ścianę szklaną zostaje znacznie zmniejszone przez osłonę wykonaną z tworzywa sztucznego odpornego na uderzenia.
DANE TECHNICZNE
WYMIARY I CIĘŻARY INSTALACJI
Szerokość (bez osłon przeciwrozbryzgowych) 4600 mm
Długość 2800 mm
Wysokość (dla wysokości mycia 420) 4950 mm
Ciężar kompletnej instalacji 1700 kg
WYMIARY MAKSYMALNE MYTEGO POJAZDU
Wysokość maksymalna 4200 mm
Szerokość maksymalna 2700 mm
WYMIARY MINIMALNE POMIESZCZENIA MYJNI
Szerokość 6 m
Wysokość (dla wysokości mycia 420) 5,5 m
POMIESZCZENIE TECHNICZNE NA URZĄDZENIA
wymiary min.: 4m dł x 2m szer x 3m wys
ROZSTAW I DŁUGOŚĆ SZYN
Rozstaw. 3780mm
Długość 18 lub 26 m
PODŁĄCZENIA
Złącze zasilania wody R 1 ½”
Ciśnienie wody 2,5-3,5 bar
Złącze zasilana sprężonego powietrza R ½ ” (ok. 100 l/min)
Napięcia i częstotliwości standard zasilania 230 ± 10%V 50Hz
400 ± 10%V 50Hz
Kabel zasilający 4×4 mm2 (dla 230±10% V)
5×2,5mm2 (dla 400±10% V)