Myjnie automatyczne przejazdowe
Idealna myjnia dla firm transportowych i transportu publicznego. Oferuje łatwość użytkowania i konserwacji przy zachowaniu funkcjonalności i trwałości.
Urządzenie jest przeznaczone głównie do mycia floty autobusów.
Urządzenia i automatyka są zaprojektowane z myślą o potrzebie klienta wysokiej wydajności przy wysokiej jakości mycia oraz niskim poziomie inwestycji.
Składa się ze stałej konstrukcji stalowej na siedmiu kolumnach ze stopami kołnierzowymi dla zamocowana do posadzki. Połączone są zarówno wzdłużnie jak i poprzecznie belkami, wewnątrz których są prowadzone przyłącza elektryczne i pneumatyczne.
Wszystkie rury konkretnego układu hydraulicznego do mycia i płukania, są przymocowane do konstrukcji.
Całość konstrukcji jest chroniona przed korozją i rdzą przez galwanizowanie na gorąco, oraz opcjonalnie, wykończenie lakierem epoksydowym na bazie poliuretanu.
Ten model myjni jest opracowany by spełnić potrzeby każdego klienta.
Dostępne są 4 wersje, z 4,5,6 lub 7 szczotek do maksymalnej wysokości mycia pojazdów do 4,10 m lub 3,50 m.
Myjnia posiada główny przełącznik do zasilania obwodów pomocniczych oraz wybierania programu mycia:
- Program automatyczny: myjnia działa w sposób przerywany. Włącza się, gdy aktywowany zostanie wyłącznik krańcowy lub pierwsza fotokomórka i wyłącza się, gdy autobus wyjedzie z urządzenia. Pompy wodne uruchamiają się w zależności od położenia pojazdu wewnątrz myjni. Ten program powinien być używany gdy mycia nie są zbyt częste oraz jeśli czas przerw między kolejnymi myciami nie uzasadnia pracy ciągłej.
- Program ciągły: myjnia działa bez przerw. Włącza się po naciśnięciu przycisku START i wyłącza się po naciśnięciu przycisku alarmowego lub STOP. Pompy wodne pracują w sposób ciągły. Ich czas życia będzie więc znacznie dłuższy dzięki mniejszej częstości uruchomień i zatrzymań.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracy i obsługi myjnia posiada systemy zabezpieczeń:
- System alarmowy wjazdu pojazdu bez zezwolenia przez sygnalizator.
- System alarmowy zbyt dużej prędkości.
- System omijania lusterek bocznych.
Cykl mycia
Pojazd oczekuje na zielone światło przed wjazdem. Wjeżdża i mija pierwszą parę fotokomórek. Pojazd porusza się ze stałą prędkością. Szczotki pionowe i pompy (i ewentualnie szczotka pozioma jeśli jest) zaczynają pracę.
WAŻNE : SZCZOTKA POZIOMA MYJE TYLKO DACH POJAZDU !!!!
Drugi zestaw szczotek pionowych pracuje z przeciwbieżnym kierunkiem obrotów w stosunku do pierwszej pary. Myje boki pojazdów czekając na tył pojazdu by zakończyć jego myciem.
Gdy ostatnie fotokomórki zostaną odkryte, dają sygnał zatrzymania myjni i włączenia zielonego światła dla następnego pojazdu.
Jest też dodatkowe zabezpieczenie, Alarm Zbyt Dużej Prędkości.
Maksymalna dopuszczalna prędkość to 10 km/h, która musi być utrzymywana dla dobrej skuteczności mycia. Gdy prędkość przekroczy 10 km/h myjnia automatycznie rozsunie pary szczotek, pozwalając pojazdowi przejechać bez jego uszkodzenia.
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
- Szczotki pionowe. Są one mocowane do konstrukcji za pomocą ramion i łożysk, zapewniających swobodny ruch (ruch odchylający) dla mycia przodu, boków i tyłu pojazdu.
- Szczotka pozioma, z uchwytami poruszającymi się w pionowych prowadnicach. Jest kontrolowana przez system przeciwwagi, który pozwala na utrzymywanie szczotki na dachu pojazdu z jednakowym i stałym naciskiem.
Ruch pionowych i poziomej szczotki odbywa się siłownikami pneumatycznymi, sterowanymi elektrozaworami i odpowiednio kalibrowanymi regulatorami przepływu.
Szczotki wykonane są z nici plastikowych, przymocowanych do segmentowych modułów łączonych śrubami umożliwiających szybką wymianę.
- Fotokomórki uruchomieniowe i wyłączniki krańcowe: zamocowane ne osobnych wspornikach ze stali cynkowanej na gorąco.
- Sygnalizator sterujący ruchem.
- Panel sterujący 24 VCA.
- Pompy zasilające sektory mycia i płukania.
- System alarmowy wjazdu pojazdu przy czerwonym sygnalizatorze.
- System alarmowy zbyt dużej prędkości pojazdu.
- System omijania lusterek bocznych.
WYPOSAŻENIE do wyboru (opcjonalne)
- Prowadnice kół. Zestaw prowadnic o wysokości ok. 15 cm, ułatwiający kierowcy prawidłowe przejazd między bocznymi elementami myjni. Wykonane z grubych rur, są przymocowane do posadzki.
- Mycie podwozia. Zestaw stałych dysz montowanych tak by tryskały na podwozie od spodu. Zasilane są wodą pod wysokim ciśnieniem.
- Suszarnia. System z wentylatorami zamontowanymi do konstrukcji nośnej przymocowanej na stałe. Dostępne są dwa modele: konstrukcja zamknięta – dla pojazdów konwencjonalnych (6 wentylatorów); konstrukcja otwarta – dla trolejbusów (4 wentylatory).
- Osłony antybryzgowe szczotek. Zapobiegają chlapaniu wody na otoczenie.
- Łuk zmiękczający. Używany do natrysku środków chemicznych jako mycie wstępne.
- Dostępne są dwa modele: konstrukcja zamknięta – dla pojazdów konwencjonalnych; konstrukcja otwarta – dla trolejbusów.
- Łuk średniego ciśnienia. Do zmywania wodą pod średnim ciśnieniem. Dostępne są dwa modele: konstrukcja zamknięta – dla pojazdów konwencjonalnych; konstrukcja otwarta – dla trolejbusów.
- Łuk woskowania. Dostępne są dwa modele: konstrukcja zamknięta – dla pojazdów konwencjonalnych; konstrukcja otwarta – dla trolejbusów.
Szerokość (bez osłon przeciwrozbryzgowych) 4600 mm
Długość 2800 mm
Wysokość (dla wysokości mycia 420) 4950 mm
Ciężar kompletnej instalacji 1700 kg
WYMIARY MAKSYMALNE MYTEGO POJAZDU
Wysokość maksymalna 4200 mm
Szerokość maksymalna 2700 mm
WYMIARY MINIMALNE POMIESZCZENIA
Szerokość 6000 mm
Wysokość (dla wysokości mycia 420) 5150 mm
Długość dla pojazdów 18- metrowych 28 m
(przy wymiarach minimalnych i urządzeniu w trybie self-service wymagane są urządzenia zabezpieczające)
ROZSTAW I DŁUGOŚĆ SZYN
Rozstaw. 3780mm
Długość 18 lub 26 m
PODŁĄCZENIA
Złącze zasilania wody R 1 ½”
Ciśnienie wody 2,5-3,5 bar
Złącze zasilana sprężonego powietrza R ½ ”
Napięcia i częstotliwości standard zasilania 230 ± 10%V 50Hz
400 ± 10%V 50Hz
Kabel zasilający 4×4 mm2 (dla 230±10% V), 5×2,5mm2 (dla 400±10% V)